top of page

Barnehjemsbesøk og besøk av apekatter!


Helg! Sitter her på arbeidsrommet på ISM campus på en fredags ettermiddag. Det er varmt! En trøst at også de som er fra Tanzania klager på varmen :) . Det hjelper med en kruttsterk dobbel svart kaffe fra duka'n! Duka betyr kiosk hvis jeg ikke tar feil. Holder på å forberede en "stjernemodell" = repetisjonsaktivitet til mandagens historietime om folkemordet i Rwanda. Resten av helgen skal jeg lese meg opp på League of Nations. Bare å jobbe på! Det er litt rart at praksisperioden her ved ISM snart er over. Gleder meg selvfølgelig veldig til å se mann og barn igjen: skulle virkelig ønske vi kunne delt denne erfaring/opplevelsen! Er også veldig glad for at vi investerer i en nesten to uker lang ferie her i Tanzania, for litt synd å reise så langt og ikke se stort annet enn huset der vi bor og campus ;) . Seint, men godt fant vi ut at det går en skolebuss til sentrum av Moshi fredager etter lunsj - veldig greit! - så der har jeg nettopp vært for å handle vann + dopapir ... what else do you need?! Mat får vi på skolen, og tøy kan leveres til vask tre ganger i uken :) . Supert! Jeg lot meg friste til å kjøpe et par plagg på den mest turistifiserte butikken i hele Moshi, men de har mye fint og det er så mye mer fredelig å handle der.

Øverste bilde er av de flotte jentene og veilederen for CAS - har ansvar for barnehjemsbesøk hver onsdag. PS: Jeg har spurt om tillatelse til å legge ut bildet på bloggen min. Jeg synes det er så inspirerende å få være med på planlegging sammen med elever som er så engasjerte for en god sak! Barnehjemmet er for barn med synshemminger og albinobarn. De trenger bla skolemateriell, så det hadde vært flott om bloggleserene hadde hatt lyst til å bidra med midler til dette flotte hjelpearbeidet som elevene driver. Bøker med blindeskrift, feks. Vil gjerne ta initiativ til en innsamlingsaksjon - Bård kan ta med pengene og så kan jentene hjelpe med å kjøpe skolemateriell.

I går fikk vi besøk av en liten gjeng med apekatter. De endte til slutt opp med å ha en liten leke stund ved skolen svømmebasseng. Jeg synes det er skikkelig artig å se dem! De er jo bare sjarmerende, men det er visst ikke like sjarmerende med apestrekene de kan finne på: rive ned nyvasket tøy fra snorene, nappe til seg mat fra skolebarna ... Gøy er det lell å se apene i sitt bokstavelig talt rette element :) .

I morgen står litt soling på morgenen + Bibelgruppe for jenter + jobbe med planlegging av historietimene på tapetet. Søndag er det først "The Ship" = gudstjeneste og så en tur til Merangu waterfalls: En gåtur i flott natur ved foten av Kilimanjaro.

I kveld skal de andre ut på byen, og jeg blir "home alone". Godt det finnes skype og dvd spiller på pc'n! Får da inderlig håpe at jeg ikke må sitte i mørket!

Varm hilsen fra Christin, Moshi, Tanzania :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Featured Review
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Tag Cloud
No tags yet.
bottom of page