top of page

HAR VÆRT EN HEL UKE I AFRIKA ALLEREDE!


Ser av bildet at jeg kunne valgt en bedre vinkel .... men i løpet av de neste fem ukene vil jeg antakelig få flere muligheter til å ta bilde av Kilimanjaro og hovedinngangen til skolen! Dette tok jeg på vei til jobb i dag klokka 07 :) . Vi velger å ta den "lengste" veien for å få litt bevegelse i løpet av dagen. Frister ikke foreløpig å stå opp klokka fem for å gå en rask tur på tom mage ... før frokost. I dag har jeg truffet engelsk-klassen jeg skal være lærer for, så nå har jeg hilst på de tre klassene jeg skal ha her. Etter kl 15 gikk Dagny og jeg hjem for å hente badetøy. En dukkert i skolens badebasseng gjorde godt! Så var det tilbake til rommet ved siden av lærerværelset for å jobbe videre fram til middag klokka seks. Vi er hjemme sånn i halv sju tiden. Klokka går forferdelig fort fram til leggetid sånn halv ti! I dag har jeg skypet med Bård og ungene, og nå lager jeg altså blogginnlegg. Skal lese litt mer om Rwanda før jeg legger meg. På lørdag skal jeg være med en lærer og to elever på et barnehjem. Det gleder jeg meg til! Ellers er det selvfølgelig mye å skaffe seg en oversikt over, men litt begynner å komme på plass. Varmen uten aircon er en utfordring både for konsentrasjon og søvn, men går nok bedre etterhvert det også. Neste uke blir første uke som "lærer" :)))) Så langt har jeg observert, lest og planlagt. Første planleggingsskjema av klassetime skal være ferdig til mandag. Nå er jeg tom for havregrøtposer som bare skal blandes med kokt vann. Tenk at nå må jeg koke havregrynene sjøl. Oi, oi, oi! Stå opp tidligere da kanskje?! Anyway. Ikke alle lærere som kan nyte synet av Kilimanjaro på vei til jobb hver dag! I dag tidlig var det helt skyfri himmel. Klart det er herlig å gå til jobb i sommertøy og sval temperatur og hoppe i bassenget midt på dagen! Og ikke minst dagslyset! Men det går mot lysere tider hjemme også, dere! :))))))))


Featured Review
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Tag Cloud
No tags yet.
bottom of page