top of page

Første dag i Moshi!

Tenk nå er jeg i Afrika, dere! Landet ved Kilimanjaro Internasjonale Airport i går halv sju lokal tid (halv ni norsk tid). En laaaaang flyreise som gikk over all forventning - selv om flyvertinnene var så greie at jeg fikk flytte fram til midten av flyet da det var halvannen time igjen! Vi ble hentet av sjåfør fra skolen, og det tok ca. en time å kjøre til huset "vårt". Vi bor i et stort hus med fire soverom, to bad (tre toaletter) og stue+kjøkken. Det er trygt å ha egen portvakt som passer på om natten! Ellers er det bare en kort spasertur, og så er vi inne på selve skoleområdet.

Sov ikke mye i natt - altfor oppspilt og så varm at hele meg "kokte". Våknet 05.25 av at jeg frøs, så da måtte jeg hente fram pleddet allikevel. Haner gol, minst fire hunder hadde konkurranse om hvem som klarte og bjeffe høyest og ulike fuglearter begynte å våkne de også. Deilig å stå opp til lys og varme! Vi hadde en rolig start på dagen - uten frokost. Skolen ordnet med en sjåfør som kjørte oss til Moshi sentrum for å ordne internetttilgang - første pri 'seff - og nødvendige matvarer for helgen. Pluss at vi mått ta ut x antall tanzanianske shillings. Det tok oss to timer å ordne nytt simkort og internetttilgang. Nå har jeg afrikansk mobilnummer - bare til info. Men send mld på messenger/Facebook. Bruker helst ikke mobilen. Dagny og jeg fikk også skaffet oss vifter til soverommene også, for malariamyggen trives ikke der det er vind;) Etter å ha handlet mengder med vann, ingefærøl, avokadoer, mangoer, bananer, etc., bestilte vi take away: Kan tro det smakte med mat! Da hadde jeg vært oppe siden 06, og fikk ikke spist noe før kl 15. ... Nå slapper vi bare av - fornøyde som vi er med både å ha spist mat og fått kontakt med "resten av verden". Tenker jeg skal sove godt i natt - MED sov-i-ro denne gangen. Veldig godt å ha noen dager før jeg skal begynne å jobbbe. Det er så uvirkelig å være her! Legger ved bilder:I hagen utenfor har vi både lime, banan, kokos og mangotrær: Eksotisk! Legger ved bilder av mitt soverom og stue også:))))))))


Featured Review
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Tag Cloud
No tags yet.
bottom of page